ESP: Elakkan diri anda daripada kecelaruan identiti!


Uuuuuhai sekarang ni kemain la isu transgender kan...
Hampir-hampir berstatus halal la jadiknya...
Dosa tu Kak Jah, Abg Jan oiiii...

Korang tau tak pasal lelaki yang gemar mengambil soya sebagai diet harian boleh dapat beberapa risiko kesihatan?
Owh, really???
Cik D pon baaaaaru je tahu!
Ok, tak percaya?
BAca dulu sebelum kita kasik bukti...

Apa risiko-risikonya?
1. Penurunan paras hormon testosteron.
2. Peningkatan paras hormon kortisol

Korang tau tak fenomena keperempuanan boleh berlaku kepada lelaki?
Betul... Feminization phenomenon boleh berlaku kalauseorang lelaki tu mengalami
paras testosteron rendah dan pada masa yang sama paras kortisol yang tinggi

Owh so scary! Seriously!!!
Lelaki yang mengalami "masalah identiti" macam ni akan memperlihat sifat fizikal  cam perempuan, contohnya pembesaran breast.
Pastu, masalah kesihatan seperti tulang menjadi rapuh, fungsi tiroid terganggu, masalah tidur, fungsi seks terganggu dan masalah reproduktif juga akan turut berlaku. 

Most of us tahu pasal testosteron tapi tak tahu pasal kortisol.
Betul tak?
Cik D pon sama at first! 
Hehehehe...

Ok, jom kita bukak balik buku teks sains sekolah menengah :p
Testosteron adalah hormon lelaki yang menggalakkan perkembangan seksual bagi lelaki. Kadar testosteron yang tinggi membawa kesihatan yang baik >> mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan serangan sakit jantung. 
Ehem, but sorry! Amalan merokok akan mengurangkan kelebihan ini ye.
Jadi sila consume Vivix Shaklee kalau rasa dah putus asa sangat nak berhenti merokok tu!

Kortisol pula adalah hormon steroid yang terhasil apabila seseorang itu mengalami tekanan. Kandungan kortisol yang tinggi di dalam badan akan melemahkan sistem imuniti badan, mengurangkan pembentukan tulang dan penyebab pengurangan kolagen pada tisu kulit 10 kali cepat dari biasa.

Then how soya boleh sebabkan penurunan hormon testosteron?

Camni...
Kacang soya yang berada di pasaran kaya dengan bahan kimia sintetik (xenoestrogen) atau bahan toksik yang bertindak seperti estrogen.
Puncanya, kandungan phytoestrogen dalam soya ditular kepada xenoestrogen melalui proses GMO (genetically modified organism).
Xenoestrogen ni la yang akan mengganggu penghasilan testosteron.
Selain itu kebanyakan kacang soya di pasaran tercemar dengan racun serangga, dibaja dengan bahan kimia bertoksik dan dituai dan di pasarkan sebelum cukup matang. 



Sebagai langkah penyelesaian, jangan la ambik kacang soya yang acam tu...
Makan la produk soya organik macam tempe tu.
Tapi kena masak dulu.
Jadi... Malas masak kan abg bujang tu?
Hah, minum la ESP Shaklee ni!


Sebab...
Kacang soya yang digunakan untuk membuat ESP ni menepati piawaian
>> hanya dituai apabila cukup matang, dan
>> non-GMO.

Dah percaya?
Jom tukar soya biasa kepada soya luar biasa!
SMS pon boleh, Whatsapp lagilah boleh
017 349 0890

Pon taknak percaya?
Haihhhh, baca sini lah!
Tak percaya jugak?
Baca sini pulak lah!
Lepastu jangan lupa hubungi Cik D untuk dapatkan harga istimewa ESP Shaklee ni ye!
Copyright© All Rights Reserved Stall Shaklee Cik D