11 petua Melayu untuk perkongsian :)

Assalamualaikum :)

Cik D nak tanya ni...

Mak-mak ni kan...

WAJAH BERKEDUT ke?
TAK BERSERI?
atau
MUKA TAK BERSERI?
TAK TEGANG?
TAK MOIST?
atau
PARUT JERAWAT TAK HILANG-HILANG?

Ke... ada masalah TUMIT PECAH-PECAH?

Atau... Rasa annoying sangat dengan
STRETCHMARKS KAT PERUT DAN PEHA tu?

Haaa... KULIT TU TAK LICIN ye? 

Errr... Cik abang complaint BETIS DAH TAK MULUS???
Hmmm...

Meh sini Cik D share satu cara untuk atasi masalah tersebut.
Mudah jer...

Minumlah Energizing Soy Protein Shaklee secara konsisten setiap hari.
Nak buat masker pon boley~~~



Dengan izin Allah, kompem semua masalah tersebut boleh selesai.
Cik abang pon '"awwwuuuummm!" nanti...
Nyesal tak complain awal-awal!
Hahaha...

Nak ESP?
SMS/WA segera 017 349 0890 :)

Tapi kalau rajin...
Buatlah satu persatu petua orang lama ni...
Tak salah mencuba...
Kesembuhan semuanya dengan izin Allah!


PETUA MENGHILANGKAN KEDUT:

Ambil sebiji lobak merah. Parut hingga hancur. 
Ambil satu sudu tepung jagung dan sebiji kuning telur.
Campurkan semua ramuan dan kacau hingga sebati.
Sapu pada tempat  yang berkedut itu.
Biarkan selama 20 minit.
Basuh dengan air  bersih.
Lakukan selalu.
InsyaAllah wajah anda kelihatan berseri.
InsyaAllah, kedut-kedut yang mula bertapak akan hilang.


PETUA WAJAH BERSERI-SERI #1:

Ambil segengam daun inai yang agak tua.
Rebus dengan tiga cawan air.
Minum air rebusan ini tiga kali seminggu.
InsyaAllah wajah anda berseri.


PETUA WAJAH BERSERI-SERI #2:

Rendam segenggam daun teh.
Sapukan teh tersebut ke muka.
Biarkan sepuluh minit.
Kemudian basuhlah dengan air bersih.


Lakukan begitu seminggu sekali.
Anda akan nampak keberkesanannya.

PETUA WAJAH BERSERI-SERI #3:
Sapu muka dengan putih telur.
Biarkan selama sepuluh  minit.
Kemudian bersihkan dengan air.
Lakukan begitu seminggu sekali.
Anda akan nampak keberkesanannya.

PETUA MELEMBABKAN WAJAH:

Ambil beberapa  lebar daun kubis, sesudu madu lebah dan sedikit air.
kisarkan daun kubis  sehingga halus dan gaulkan dengan kedua-dua bahan itu.
Sapukan ke wajah  hingga ke leher dan biarkan selama 20 minit.
Bersihkan dengan menggunakan kapas lembap.
Pasti kulit anda akan sentiasa lembab  dan tegang.


PETUA SUPAYA TUMIT TIDAK PECAH:

Ambil  sebiji buah betik yang masih muda.
Hiris bahagian hujungnya agar  mengeluarkan getah.
Sapukan getah betik tersebut ke bahagian tumit yang  pecah.
Lakukan berulang kali sehingga mendapat hasil  yang memuaskan.


PETUA MENGHILANGKAN PARUT:

Sapukan putih telur ayam kampung pada parut luka setiap malam sebelum tidur.
Lakukan secara  terus-menerus. 
InsyaAllah parut luka anda akan hilang.


PETUA MENGHILANGKAN STRETCHMARKS:

Parut dua ketul halia sederhana besar.
Campurkan dua sudu  cuka.
Gaul ramuan ini dan sapukan ke sekeliling pinggang.
Selepas  ramuan ini disapu, lilitkan bengkung seperti biasa.


PETUA MELICINKAN KULIT:
Bagi mereka yang kulitnya berminyak, berjerawat ataupun mempunyai berparut.
Parut sebiji epal atau sebiji tomato yang cukup masak.
Gosok perlahan-lahan pada wajah dan leher.
Kandungan gelatin pada tomato boleh menghilangkan kehitaman dan parut  baru.
Biarkan 20 minit, barulah dicuci wajah anda dengan air suam.
Lakukan berulang-kali dan anda akan dapat hasil memuaskan.

PETUA MENCANTIKKAN BETIS #1:

Sapu betis dengan minyak rambut atau minyak kelapa selepas mandi.
Urutkan perlahan-lahan.

PETUA MENCANTIKKAN BETIS #2:
Urut betis dua atau tiga hari sekali dengan menggunakan hampas kelapa yang telah diperah  santannya.
Bilas (berserta urutan) dengan air sehingga hingga bersih.



Copyright© All Rights Reserved Stall Shaklee Cik D