Backdated entry: Pajeri Terung for Beginner

Lama dah resipi ni.
2 minggu lepas punya cite.
Hari ni baru sempat nak tepek sini.

Alkisah dah lama nak mkn pajeri tapi mcm tak cukup bahan.
Satu hari tu UA ajak g pasar.
Hmmm kegembiraan!
Terus cari kerisik hahaha motip sangat!
Yelah... Setiap kali nak masak mesti kantoi sebab xde kerisik.
Ala boleh je buat xbuh kerisik tapi taknak!
Nak kerisik jugak!
So beli kerisik dua hengget, bleh masak 2x haha



Pajeri Terung Momy Zihni

Terung panjang 2 biji, potong 4 bahagian & belah setiap bhgn kepada 2. Takyah buang kulit, pleaseeee... Hahaha
Rendam sat dlm air paip. Nak sedap lg rendam dlm air Get Clean Water Pitcher :)

Tumis bunga lawang, kulit kayu manis, bunga cengkih & pelaga sampai naik bau.

Masukkan bhn blend (bawang besar selabu, bawang putih 3 ulas, cili kering 3-4 tangkai) dan tumis lagi sampai naik bau.

Masukkan udang kering dan tumis lagi hahahaaa

Masukkan 3 sudu serbuk kari pulak. Tumis lagi sampai pecah minyak.

Masukkan sekotak santan pekat. Yes, I ols guna santan kotak je u ols... Senang haha

Pastu masukkan 2 sudu kerisik dan gula merah/gula melaka ikut takat manis yg korang suka. Cik D yang manis mang suka pajeri manis-manis!

Then, masukkan garam secukup rasa.

Bila rasanya dah mabeles, isikan la terung2 yang dah potong tadi. Tunggu sampai terung empuk and yesssss... Jemput makan!
Hehe

Gambar takde sebab masakan disudahkan cecepat sebab ZA#2 dah terkuwek dlm buai.
Dat day utk the ZAs kita masak bubur ayam kosong.
So ZA#1 mkn dgn pajeri jugak sbb tak pedas.
Mane dia mau makan bubur kosong tak berasa garam wei...

So dat was my lunch dat day.
Mlm tu mkn besar dgn UA, Cik D topup je daging goreng.
Mkn bsr la sbb esok nak CNY hahaha...

Makan sambil tonton Ah Boy to Men haha
Resipi daging goreng pon nak?

Hah, p buang dulu lelemak tepu tu dgn bantuan Lechitin & Alfalfa Shaklee.
Kat ne nak beli?
Hubungi Cik D @ 017 349 0890
Copyright© All Rights Reserved Stall Shaklee Cik D